Seguir
Maria-Ines Acosta-Uriguen
Maria-Ines Acosta-Uriguen
Dirección de correo verificada de uazuay.edu.ec - Página principal
Título
Citado por
Citado por
Año
A Text Mining Approach to Discover Real-Time Transit Events from Twitter
BA Zhañay, GO Cordero, MO Cordero, MIA Urigüen
Conference on Information Technologies and Communication of Ecuador, 155-169, 2018
112018
Speech recognition based on spanish accent acoustic model
J Plaza, C Sánchez-Zhunio, MI Acosta-Urigüen, M Orellana, P Cedillo, ...
Enfoque UTE 13 (3), 45-57, 2022
22022
Data mining applied to a serious game of memory and attention training
M Orellana, JF Lima, MI Acosta Urigüen, A Patiño, N Álvarez, J Cordero
International Conference on Smart Technologies, Systems and Applications, 58-68, 2021
22021
Text Mining Techniques Implemented to Extract Data from Transit Events in Twitter: A Systematic Literature Review
MI Acosta-Urigüen, B Arias, M Orellana
Information and Communication Technologies: 8th Conference, TICEC 2020 …, 2020
22020
Cyberbullying through the lens of data science
A Bermeo, MI Acosta-Urigüen, M Orellana, SI Valdivieso Albán
Conference on Information and Communication Technologies of Ecuador, 231-249, 2022
12022
Data Mining Techniques for Analysing Data Extracted from Serious Games: A Systematic Literature Review.
MI Acosta-Urigüen, M Orellana, P Cedillo
ICT4AWE, 220-227, 2022
12022
Generación de un entorno operativo para el proceso de autoevaluación y acreditación de la Universidad del Azuay
MI Acosta Urigüen
Biblioteca Hernán Malo González, 2004
12004
Machine learning and knowledge engineering for cognitive memory assessment of age groups by anomalies in a serious game
JF Lima, MI Acosta-Urigüen, M Orellana
Intelligent Systems with Applications 21, 200301, 2024
2024
Data Mining Application for the Generation of User Profiles in Serious Games Aimed at Attention and Memory Training
JS Toledo, MI Acosta-Urigüen, M Orellana
International Conference on Smart Technologies, Systems and Applications, 18-32, 2022
2022
Implementation of Clustering Techniques to Data Obtained from a Memory Match Game Oriented to the Cognitive Function of Attention
M Orellana, MI Acosta-Urigüen, RR García
Conference on Information and Communication Technologies of Ecuador, 201-216, 2022
2022
Reconocimiento del habla con acento español basado en un modelo acústico
J Plaza, C Sánchez-Zhunio, MI Acosta-Urigüen, M Orellana, P Cedillo, ...
Enfoque UTE 13 (3), 45-57, 2022
2022
Analysis of Psychological Test Data by using K-means Method.
AAJ Sarango, A Patiño, MI Acosta-Urigüen, JGF Sanchez, P Cedillo, ...
ICT4AWE, 236-243, 2022
2022
Finding Insights between Active Aging Variables: Towards a Data Mining Approach.
MI Acosta-Urigüen, P Cedillo, M Orellana, A Bueno, JF Lima, D Prado
ICT4AWE, 268-275, 2022
2022
Rescuing Relevant Features from Active Aging Surveys: A Data Mining Perspective
JF Lima, P Cedillo, MI Acosta-Urigüen, M Orellana, A Bueno-Pacheco
International Conference on Information and Communication Technologies for …, 2021
2021
Hacia la licenciatura en negocios internacionales
MI Acosta Urigüen
NEGOCIOS Y RELACIONES INTERNACIONALES, 167, 2016
2016
PROPUESTA DE CREACIÓN DE UNA TIENDA VIRTUAL PARA EL TALLER DE CALZADO D’Cuero EN LA CIUDAD DE CUENCA
ME Muñoz Toral, MI Acosta Urigüen
NEGOCIOS Y RELACIONES INTERNACIONALES, 207, 2016
2016
Análisis situacional de los servicios tecnológicos implementados por las PYMES, sector productivo “G”, en la ciudad de Cuenca, para formular una propuesta estratégica que …
MI Acosta Urigüen
Universidad del Azuay, 2015
2015
Assessment of English proficiency of students in the senior year of'Unidad Educativa Universitaria La Asunción'based on the Common European Framework of Reference for Languages …
MI Acosta Urigüen
Universidad del Azuay, 2012
2012
El atlas de la provincia del Azuay
MIA Urigüen
REVISTA DE LA UNIVERSIDAD DEL AZUAY Agosto 2009, 97, 2009
2009
Herramientas para un mejor aprendizaje
MI Acosta Urigüen
Biblioteca Hernán Malo González, 2009
2009
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20