Ignacio De los Ríos Carmenado
Ignacio De los Ríos Carmenado
Catedrático de Proyectos. Technical University of Madrid (UPM)
Dirección de correo verificada de upm.es - Página principal
TítuloCitado porAño
Sociedad y medio ambiente
JP Adán
Estudios Geográficos 58, 125, 1997
1551997
Project–based learning in engineering higher education: two decades of teaching competences in real environments
I de Los Rios, A Cazorla, JM Díaz-Puente, JL Yagüe
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 1368-1378, 2010
1502010
Working With People (WWP) in rural development projects: A proposal from social learning
A Cazorla, I De Los Ríos, M Salvo
Cuadernos de desarrollo rural 10 (SPE70), 131-157, 2013
962013
LEADER community initiative as rural development model: application in the capital region of Spain
A Cazorla-Montero, I Rios-Carmenado, JM Díaz-Puente
Agrociencia, 2005
95*2005
Empowering Communities Through Evaluation: some lessons from rural Spain
JM Díaz–Puente, A Cazorla, I De los Ríos Carmenado
Community Develop. J 44, 53-67, 2009
652009
Local and farmers' knowledge matters! How integrating informal and formal knowledge enhances sustainable and resilient agriculture
S Šūmane, I Kunda, K Knickel, A Strauss, T Tisenkopfs, I des Ios Rios, ...
Journal of Rural Studies 59, 232-241, 2018
592018
Capacity building in development projects
SS Merino, I de los Ríos Carmenado
Procedia-Social and Behavioral Sciences 46, 960-967, 2012
532012
The initiative leader as a model for rural development: implementation to some territories of México.
I Ríos-Carmenado, JM Díaz-Puente, J Cadena-Iñiguez
Agrociencia (Montecillo) 45 (5), 609-624, 2011
50*2011
Reforma agraria en Colombia: evolución histórica del concepto. Hacia un enfoque integral actual
AMF Cañas, I De los Ríos Carmenado
Cuadernos de desarrollo rural 8 (67), 27-27, 2011
472011
The impact and determinants of environmental taxation on economic growth communities in Romania
J Andrei, M Mieila, G Popescu, E Nica, M Cristina
Energies 9 (11), 902, 2016
432016
Promoting professional project management skills in engineering higher education: Project-based learning (PBL) strategy
I De los Ríos-Carmenado, FR Lopez, CP Garcia
International journal of engineering education 31 (1), 184-198, 2015
402015
Trabajando con la gente modelos de planificacion para un desarrollo rural y local.
A Cazorla Montero, I De los Rios Carmenado, M Salvo Mendivil
Universidad Politecnica de Madrid, Madrid (España)., 2004
392004
La iniciativa comunitaria LEADER como modelo de desarrollo rural: aplicación a la región capital de España
A Cazorla Montero, I de los Ríos Carmenado, JM Díaz Puente
Agrociencia 39 (6), 2005
312005
Professional competences: a classification of international models
D Guerrero, I De los Ríos
Procedia-Social and Behavioral Sciences 46, 1290-1296, 2012
302012
Generic competences in engineering field: a comparative study between Latin America and European Union
M Palma, I de los Ríos, E Miñán
Procedia-Social and Behavioral Sciences 15, 576-585, 2011
302011
Rural Development as “Working With People”: a proposal for policy management in public domain
A Cazorla, I De los Ríos
Madrid: Cazorla, A. & De los Ríos, I. Retrieved on March 29, 2012, 2012
252012
Project management competencies for regional development in Romania: analysis from “Working with People” model
I de los Ríos-Carmenado, AT Rahoveanu, AA Gallegos
Procedia Economics and Finance 8, 614-621, 2014
242014
Pilot study on the influence of stress caused by the need to combine work and family on occupational accidents in working women
S Martín-Fernández, I de Los Rios, A Cazorla, E Martínez-Falero
Safety Science 47 (2), 192-198, 2009
242009
Innovación para el desarrollo rural: La iniciativa LEADER como laboratorio de aprendizaje
I De los Ríos
Madrid, Comunidad de Madrid, 2002
24*2002
Redefining rural prosperity through social learning in the cooperative sector: 25 years of experience from organic agriculture in Spain
I De los Ríos, M Rivera, C García
Land Use Policy 54, 85-94, 2016
222016
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20